אודות יישוב בת חן

יישוב בת חן התחיל את דרכו בשנת 1959 בצורה מיוחדת במינה, עם בתים קטנים, ללא תשתיות חשמל ובלי תנאי מחייה בסיסיים. את החזון למציאות הפכו חמש משפחות קטנות אשר התחילו לאט לאט, במו ידיהן, לבנות את הכל מאפס. כאשר מסתכלים על המקום היום ומשווים עם התמונות הראשונות משנת 1959, קשה להאמין שפעם המקום היה נראה כך. כיום היישוב מכיל כ450 תושבים.

ההתקדמות המשמעותית ביותר נעשתה ביום, בו נסלל כביש החוף המפורסם, עליו נכתב אחד הלהיטים הגדולים של השנים אחרונות. מאז סלילת הכביש והחיבור לחשמל היישוב התחיל לגדול במהירות רבה.

אם תעשו חיפוש קצר באינטרנט ותקראו את הערך על היישוב בת חן בויקיפדיה, ניתן לראות כי השנה הרשמית בה נוסד היישוב הנה שנת 1967, זאת משום שבשנת 1966 אושרה "הרחבה" עבור המושב הנקרא "ביתן אהרן", אך הדרך הארוכה אל היעד התחילה הרבה לפני. לאחר קבלת אישור זה, נאספו להם מספיק אנשים אשר ימלאו בהמשך 16 יחידות דיור אשר הנן תנאי הכרחי להתחלה של הבנייה באזור.

למה דווקא "בת חן"?

אזור הצפון ידוע בצמחייה העשירה שלו ודווקא עובדה זו הקלה מאוד על בחירת השם של היישוב. אחרי הכל, מדובר על יישוב חדש לגמרי שמכאן והלאה, הולך רק לגדול ולפרוח, ממש כמו הפרחים. אלו הן הסיבות לכך שהאפשרות הראשונה שהוצעה הנה "סיפן", בנוסף להצעה זו, התושבים החדשים חשבו גם על השם "בת חן" ולאחר תשאול והצבעה של כל המשפחות, הוחלט פה אחד לבחור בשם "בת חן".

עד לפני חודש ינואר בשנת 2007, בת חן התחלקה לשלושה אזורים עיקריים שסומנו תחת האותיות א', ב' וג' והייתה שייכת למועצה האזורית של עמק חפר. לאחר תאריך שציון מעלה, היישוב הוכרז כעצמאי.

באתר היישוב תוכלו לקרוא על חיי הקהילה, אירועים קרובים, למצוא מספרי טלפונים של הועד, חדשות, לראות תמונות, לקרוא על פעילויות ועוד. כמו כן, הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל עת דרך העמוד "צור קשר" וזכרו כי דברים גדולים מתחילים בצעד אחד קטן. 🙂